Yli äärirajojen
Viimeiseen sekuntiin asti
Mekaniikan valjastamista ajan lakien uhmaamiseen. Riskinhallintaa parhaan liikeradan määrittämiseksi. Sekä voittoon kirimistä viimeiseen asti. Rolex on moottoriurheilun legendaaristen kestävyysajosarjojen, ikonisimpien tapahtumien ja suurimpien nimien tärkeä kumppani.
Julkaistu 5.6.2025

Le Mansin 24 tunnin ajo – moottoriurheilun vanhin kestävyyskisa
Le Mansin 24 tunnin ajo juhlistaa kestävyyttä ja ylivertaisuuden tavoittelua moottoriurheilussa. Kun yö laskeutuu ikoniselle Circuit de la Sarthelle, jokaisen kuljettajan taitoja ja sinnikkyyttä koetellaan. Kisa järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 1923, jolloin mukana oli 33 kahden kuljettajan joukkuetta. Tänä päivänä voittoa tavoittelee yli 60 autokuntaa, joista kussakin on kolme kuljettajaa. Samalla suuret valmistajat ja yksityiset joukkueet esittelevät teknologista osaamistaan. Rolex juhlistaa huippukuljettajia näiden tavoitellessa tämän haastavan kilpailun voittoa: brändi on toiminut vuodesta 2001 lähtien yksinoikeudella tapahtuman pääyhteistyökumppanina ja virallisena ajanottajana.

Rolex 24 At DAYTONA – eeppinen kisa legendaarisella radalla
Maailman parhaat kestävyysajajat ja -joukkueet kokoontuvat kisaamaan Daytonan 24 tunnin ajoon. Kisa järjestetään 5,73 kilometrin pituisella Daytona International Speedway -radalla Floridassa. Voittoon vaaditaan äärimmäisen kylmiä hermoja sekä huippuunsa vietyä mekaanista ja teknistä suorituskykyä. Sijoitukset määräytyvät sen mukaan, kuinka pitkälle joukkueet etenevät kilpailun aikana. Rolex on ollut tapahtuman pääsponsori ja virallinen ajanottaja vuodesta 1992 lähtien.

Sebringin 12 tunnin ajo – suorituskykyä paineen alla
Sebringin 12 tunnin ajo tunnetaan yhtenä maailman haastavimmista kestävyyskilpailuista, ja se järjestettiin ensimmäistä kertaa vuonna 1952. Yhdysvaltalaisen Sebring International Raceway -radan epätasainen ja kuoppainen pinta todella koettelee auton luotettavuutta. Monet Le Mansin 24 tunnin ajoon osallistuvat kilpailijat suuntaavat maaliskuussa tänne testaamaan autojensa mekaanista kestävyyttä. Rolex on kilpailun virallinen ajanottaja.
Nämä kolme tapahtumaa ovat kestävyysajojen kruununjalokiviä, ja Rolex palkitsee kunkin ikonisen kisan voittajan Cosmograph Daytona -kellolla.

Pitkäaikainen kumppani
Rolex toimii kestävyysajon merkittävimpien organisaatioiden kumppanina. Brändi on tukenut vuodesta 2001 lähtien Automobile Club de l’Ouest -yhdistystä (ACO), joka järjestää Le Mansin 24 tunnin ajon. Yhdistys vastaa myös FIA World Endurance Championship -sarjasta (WEC), joka on suurin kansainvälinen autourheilusarja.
Edistyksen mekaniikkaa
Parempia saavutuksia vähemmällä. Moottoriurheilutiimeillä ja valmistajilla on ratkaistavanaan kaksitahoinen haaste: yhtäältä niiden on pyrittävä energiatehokkuuteen ympäristösyistä ja toisaalta vietävä suorituskykyä entistäkin pidemmälle. Edistys on aina kuulunut Rolexin perusarvoihin, ja brändi tukee moottoriurheilua tässä merkittävässä muutostyössä.

Tom Kristensen, Mr Le Mans
Tom Kristensen on yhdeksällä voitollaan Le Mansin 24 tunnin ajon menestynein kuljettaja, ja vuodesta 2010 lähtien hän on ollut myös Rolex Testimonee -lähettiläs. Kristensen voitti debyyttikisansa Le Mansissa vuonna 1997 ja hallitsi kilpailua suvereenisti myös vuosina 2000–2005. Tanskalainen nappasi vielä kaksi voittoa lisää vuosina 2008 ja 2013. Kaikkiaan Kristensen osallistui kisaan 18 kertaa ja ylsi palkintokorokkeelle 15 kertaa. Lisäksi hän voitti FIA World Endurance Championship -sarjan (WEC) vuonna 2013 ja on kuusinkertainen Sebringin 12 tunnin ajon voittaja.

Jamie Chadwick, tulevaisuuden kuljettajatähti
Jamie Chadwick oli vasta 16-vuotias, kun hän voitti Silverstonen 24 tunnin ajon vuonna 2015. Chadwick on ensimmäinen naispuolinen British GT Championship -voittaja ja naiskuljettajien W-Series-mestaruussarjan (Formula 3) kolminkertainen voittaja, joten hän edustaa moottoriurheilun tulevaisuutta. Chadwick on ollut Rolex Testimonee -lähettiläs vuodesta 2022, ja hän on saavuttanut voittoja debyyttikaudellaan European Le Mans Series -sarjassa vuonna 2025.